Göteborg Gezilecek Yerler – Feribotla Göteborg

1960
views
Bizi Paylaş!

Göteborg sınırsız imkânlarla dolu, ayak bastığınız andan itibaren etraftaki gülen yüzlerle motive olacağınız bir şehir. İsveç ’in en büyük ikinci ve İskandinavya’nın 4.büyük şehri olan Göteborg’a gitmek nerden esti ne yapılır, nasıl gidilir, Göteborg gezilecek yerler neresi serüvenimi siz okuyuculara akıcı bir şekilde anlatmaya çalışacağım.

Göteborg Gezilecek Yerler

Danimarka’nın Aalborg şehrinde Uluslararası Gönüllü Programı Workaway kapsamında gönüllü olarak çalıştığım çiftlikte tanıştığım Şili’li arkadaşım Amaro’nun teklifi üzerine bu bir fırsat deyip gitmeye karar verdim.

“Workaway ile nasıl bedava seyahat edebilirsiniz? buradan ulaşabilirsiniz!”

İskandinavya’nın en büyük limanına sahip olan Göteburg’a, feribotla gidiş geliş 300 kron yani 150 tl’ye bilet aldık. Feribot Aalborg’a 40 km uzakta olan Fredericia şehrinden kalkıyor. Göteburg’u gezmek için 2 gün ayırmanız yeterli. Amaro’yla planımız sabah feribotla Göteburg’a gidip gece 12’ye kadar şehri gezmek daha sonra Flixbus’la geceyi otobüste uyuyarak geçirip hostel masrafı yapmadan sabah Stockholm’a varmak.

“Avrupadaki Otobüs Firmaları ile Yolculuk Nasıl olur? Buradan ulaşabilirsiniz”

Göteborg Nerede

Aalborg’dan belediye otobüsüyle Fredericia’ya gittik. Feribotla 3 saat sonra Göteburg’a ayak bastık. Stena line (feribot iniş yeri)’dan şehir merkezine 2 dakika yürüyerek 20 krona kilitli dolaplara çantamızı bıraktıktan sonra, farklı birkaç harita alarak şehir merkezine etrafı geze geze yürüdük.

800.000 civarında nüfusa sahip olan Göteburg, Stokholm‘den sonra İsveç’in ikinci büyük şehridir. Yaklaşık 60.000 üniversite öğrencisinin eğitim gördüğü şehir, İskandinavya’nın en kalabalık öğrenci kenti.

Gezilecek listemizde İsveç’in en büyük alışveriş merkezi Nordstan’ın içini gezerek başladık. Sonra acıktığımızı fark ederek Nordstan’da burger king yedik. Menüler Türkiye’deki ile aynı olsa da fiyatlar çok farklı. King chicken menü 50 kron, bizimkiyle arada tam 15 tl fark var!

Göteborg Gezilecek Yerler

Nordstan, her türlü markayı bulabileceğiniz bir alışveriş merkezi. Alışveriş tutkunları için Türkiye’de bulunmayan bir sürü markayı Nordstant’da bulabilirsiniz.

Benim gibi operaya ilgisi olanlar, Nordstant’a yakın ilham verici görünüşüyle Lilla Bommen’de nehir kenarında bulunan opera binası (Goteborgsoperan)’ı gezebilir. Göteborg birden fazla müzeyi barındıran şehirlerden biri.

Viking meraklısı olanlar için yine yakın olan Göteborg şehir müzesini gezebilirsiniz. Danimarka’da tesadüfen 3 gün her yıl düzenlenen Viking gününe denk geldiğim için doydum sayılır. 🙂

Göteborg Gezilecek Yerler

Birbirine yakın olan yerleri yürüyerek gezmeye devam ettik. Karşımıza çıkan Feskekorka’daki banklarda oturup etrafı gözlemlemeye başladık. Türkçe adı “balık kilisesi” olan bu yer restoranları bizim öğrenciler için pahalı olsa da ahşap mimarisiyle önünde fotoğraf çekilmeye değer deyip bir sürü çılgınca pozlar çektik. Temmuz’un ortası olmasına rağmen hava 20 dereceydi. Tam gezmelik ne sıcak ne soğuk!

Günümüzdeki Göteborg’un yaklaşık 40 km kuzeyinde kalan Lödöse şehri Orta Çağ’da büyük bir ticaret merkezi imiş. Norveçlilerin kıyıya yakın bir kale yapmaları üzerine bu şehrin jeo-stratejik önemi artmış. Şehrin konumu göz önünde bulundurularak güneye, deniz kıyısına taşınmış. Şehrin taşınmasına rağmen bölgedeki karışık devam etmiş ve İsveç Kralı’nın emriyle Göteborg 1621 yılında kurulmuş. Şehir planlamacıların Göteborg’un planlarını çizerken Cakarta’yı örnek aldıkları söylenmektedir.

Haga Masthugget

Skansen Kronan

10 dakika yürüme mesafesi olan herkes tarafından çok beğenilen, şehrin mükemmel panoramasıyla karşılaşılan Haga Masthugget bölgesindeki Skansen Kronan kalesine heyecanla yürüdük. Her şey iyi giderken kaleye çıkmak için 55 belki daha fazla basamaklı merdiveni gördükten sonra önce biraz duraksadım. Panorama için değer deyip nefes nefese kalarak sonunda çıktım kaleye.

Göteborg Gezilecek Yerler

Manzarayı gördükten sonra yorgunluğumu unuttum bile. Biraz oturup şehir manzarasını izledikten sonra hazır hava güzel deyip Kungsparken’a gitmeye karar verdik. Biraz şehir dışında olduğu için tramvayla gittik. Durakta adres sorduğumuz bayan tramvaylar turistlere ücretsiz kontrol etmiyorlar deyince çok mutlu olduk ve hemen Kungsparken’a doğru ilerledik.

Avrupa’nın en önemli botanik bahçelerinden biri sayılan Göteborg Botanik Bahçesi. Peyzaj mimarilerine hayran olduğumdan benim için beklenen an gelmişti peyzaj mimarisi özenli hemen her çeşit süs bitkisi kullanılmış, temiz, düzenli ve cıvıl cıvıl bir park ve botanik park karışımı. Klasik İskandinavya insanları tablosunu burada görmeniz mümkün. Çoğu bebeğini ya da köpeğini gezdirmeye çıkmış, genç gruplarda yoga, jimnastik yapıyordu. Stressiz ortamda bulunacağınız nadir parklardan benim için.

Lorensberg

Çimlerde iyice dinlendikten sonra tramvayla Lorensberg bölgesine gittik. Bu bölge biz gençlere daha çok hitap ediyor. Ticaret yolları üzerinde bulunan Göteborg, pek çok zengin sakini olduğu için yüzyıllardır kültürel bir merkez olmuş. Şehrin en önemli eğlence merkezlerinden biri ise Liseberg parkıdır. Burası, çoğunlukla spor, kültür ve eğlence bölgesi olarak söylenebilir.

Liseberg

En dikkat çekici yer ise Liseberg lunapark. Muazzam ışıklandırmaları var. Giriş en son 200 krondu ancak fiyatları değişebiliyor. Liseberg için en az 3 saat zamanınızı ayırmanız gerekiyor. Çok vaktimiz olmadığı için Liseberg’i tepeden görmek için Gothia Towers’a çıktık.

Heaven23 adlı bar-restoranta otel girişinden asansöre binerek çıkabilirsiniz. Daha önce hiç 23.katta bulunmamıştım. Mimari yapıların tepeleri ve manzara çok ilham verici göründü bana. Yakınlarda doğa ve bilim meraklıları için Universum var. Göteburg sanat müzesi ve daha bir sürü güzel müze var yakınlarda. Şehre son kez buruk bir şekilde veda ederek tren garına gitmek için tramvaya bindik. Gece 12’de Stochkolm için Flixbus bizi bekliyordu. Sabahın ilk ışıklarında Stockholm’e merhaba demek için sabırsızlıkla bekliyordum.

Aylak Gezgin facebook sayfasını beğenmeyi unutmayınız!

Aylak Gezmek Özgürlüktür!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here