Stockholm Gezilecek Yerler – Ne Pahalı Şehir!

1023
views
Bizi Paylaş!

İsveç gibi büyük ve güzel bir ülkede yeterli olmasa da İsveç gezisi benim için 4 gün sürdü. 2 gün Göteborg’da ve ardından İsveç Başkenti Stockholm’e geçtim. Bu yazımda Stockholm gezilecek yerler, İsveç’te yaşam ile ilgili gözlemlerimi,  ve Stockholm de yapılması gerekenler nelerdir? siz gezi dostlarıyla paylaşmak istiyorum.

Stockholm Gezilecek Yerler 4
Stockholm Gezilecek Yerler

Aalborg’da Workaway Gönüllü Organizasyonu’nda gönüllü olarak bulunduğum zaman Aalborg’a 60 km. uzaklıkta bulunan Frederidc Şehrinden feribotla İsveç’e gitmeye karar verdim. Gidiş-dönüşün İsveç para birimi 300 kron olması benim için uygun bir fiyattı. Türk parasıyla yaklaşık 150 Tl.ye feribotla İsveç’e gitmek, kahvenin bile 25 Tl. (50 Kron) olan bir ülke için çok iyi. Birlikte workaway yaptığım Şili’li arkadaşımla İsveç’ten Göteborg’u ve Stockholm’ü gezmeye karar verdik.

“Workaway Nedir? buradan ulaşabilirsiniz…”

Feribotla 4 saat süren yolculuğumuzun ardından Amaro’yla 15.30’da Göteborg’a vardık. Gece 12’de Flixbus ile Stockholm için otobüs biletimizi aldık. Otobüs saatine kadar Göteborg’u gezdik. Sabah 06.30’da Stockholm’e vardık. Hostel’e check-in saati 11’de olduğundan o saate kadar biraz gezinmeye ve Gamla Stan (Eski Şehir)’ı gezmeye ve fotoğraf çekmeye karar verdik.

“Avrupa Otobüs Firmaları Hangileri? buradan ulaşabilirsiniz…”

Stockholm Gezilecek Yerler

Temmuz’un 20’si olmasına rağmen sabah saatlerinde inanılmaz soğuktu. Daha fazla soğuğa dayanamayıp Amara’yla fırın gibi bir yere gidip birer poğaça türü bir şeyler alıp, haritadan hostelin yerini bulduktan sonra hostele doğru yol aldık.

Stockholm Ulaşım –  Rail Basnza

Metro sistemi daha doğrusu Rail Basnza sistemi bizimkinden biraz farklı. Tek biniş 35 kron. Ama biz 72 saatlik toplu taşıma kartı aldık. 230 İsveç Kronu (80 Tl.) bu arada Stockholm’de metro istasyonları sanatçılar tarafından özgürce tasarlanmış. Bazılar dikkat çekiciydi. Bunlar için bile metroya binilir!

3 durak sonra hostelin olduğu bölgeye geldik Amara’yla. Acco Hostelde 1 gece kaldık. İsveç kronu Danimarka kronuna göre daha ucuz. 1 geceliği 100 kron (50 Tl.).  Tabi fiyatlar Temmuz 2017 kuruna göre.

Gamla Stan – Eski Şehir

Stockholm’de hostele eşyalarımızı bıraktından sonra Stockholm’ün eski şehri Gamla Stan bölgesinde gezmeye başladık. Buraya geldiğimizde resmen büyülendiğim anlardan birisiydi. Muhteşem tarihi yapısı ve muazzam görünümlü bir manzara tam karşımdaydı. Fotoğraf çekinmeye doyamadığım anlardandı diyebilirim. Gamla Stan, diğer adıyla Eski Kent, Avrupa’nın en büyük ve en iyi korunmuş ortaçağ şehir merkezlerinden biri ve Stokholm’ün en önemli cazibe merkezlerinden biridir. Burası, 1252 yılında Stockholm’ün ilk kez kurulduğu yerdir aynı zamanda. Binaların çok farklı altın tonlarında yer aldığı Arnavut kaldırımlı sokaklar, Gamla Stan’a eşsiz bir karakter katıyor. Özellikle el sanatları ve hediyelik eşya tutkunları için görülmesi gereken bir yer.

Stockholm Gezilecek Yerler

Gamla Stan ufak bir ada şehri ve üzerine bir saray büyük bir kilise ve çeşitli binalar inşa edilmiş. Gamla Stan’da Türk bir grupla karşılaştık. Biraz konuştuk. Rehberleri Türkçe olduğu için Amara’ya çeviri de yaptım. Daha sonra Norrmalm’den devam ettik gezimize.

Drottninggatan Caddesi

Kıyıda opera binası göz alıcıydı. Drottninggatan caddesinde yürüdük biraz. Burada daha çok büyük alışveriş merkezleri ve dükkanlar bulunuyor. Hava 20 derece olduğu için yorulduğumuzda banklara oturup free wi-fi’yi kullanarak map uygulamasından yakın yerleri bulup Steppsholmen’e doğru yürüdük. Küçük, yeşil, sakin ve sessiz bir ada. Dikkatimi çeken sakin ve hiç çöp olmamasıydı. Ahh bizde öyle mi oysa… Yeşillik olan yerler insanların dolup taştığı, mangal yaktığı, çöplerden geçilmeyen yerler.

Stockholm Gezilecek Yerler

Dünyada yenilenebilir enerji kaynaklarını en iyi uygulayan ülkelerden olan İskandinavya ülkesi İsveç için son yıllarda bu konuda en hızlı adımları atan ülke diyebiliriz. Özellikle evsel atıkları enerji elde etmek için değerlendiren ülkede evlerden çıkan çöpün neredeyse tamamı elektrik üretiminde kullanılıyor. Bu amaçla başka ülkelerin çöpünü dahi ithal eden İsveç, 2030 yılına kadar fosil yakıtların kullanımını tamamen bitirmeyi hedefliyor. İsveç’te ilk kez fosil yakıt kullanımını sonlandıracak 100 bin nüfuslu şehri Linköping Çevre ve Enerjiden Sorumlu Belediye Başkanı’nın Türk asıllı Muharrem Demirok olduğunu duyunca gerçekten bir kez daha şaşırdım. İsveç’te evsel çöplerin yüzde 99’unun elektrik üretimi için, kalan yüzde 1’lik kısmın ise tarımsal gübre amaçlı değerlendirildiği söyleniyor.

Djurgården – Vasa Müzesi – Gröna Lund

Buradan bir başka huzurlu ve yemyeşil bir bölge olan Djurgården’e geçtik. Hem Stockholm sakinleri hem de ziyaretçiler tarafından en çok sevilen yerlerden birisi olan Djurgården, Stockholm’ün ortasında sakin bir vaha. Stockholm’de yeşil doğa, parklar ve ailelerin çocuklarıyla katıldığı aktivitelerle, Vasa Müzesi, Gröna Lund, Abba müzesi gibi şehrin en ünlü müzelerini ve kültürel cazibelerini bir arada toplamaktadır. Djurgården’e Stockholm’ün merkezindeki otobüs, tramvay veya feribotla ulaşılabilir. Güzel bir yaz gününde, The Royal Dramatic Theatre‘dan Djurgårdsbron‘a Strandvägen boyunca bir yürüyüş yapmanızı şiddetle tavsiye ederim. Güzel yeşil adalardan kendimizi alıkoymakta zorlansak ta adanın girişinde bulunan Vasa müzesi dikkatimizi çekti. Girişi 130 Kron olsa da yorumları okuduğumda mutlaka görülmesi gereken müzelerden biri olarak yazıyordu.

Stockholm Gezilecek Yerler

1628 yılında çıktığı ilk anda batan savaş gemisi tam 333 yıl sonra 1962 yılında bulunmuş. Benim gibi müzeleri gezmeyi seviyorsanız, Fotografiska, Pasta Müzesi ve 600 odalı Royal Palace Müzelerini gezmenizi mutlaka tavsiye ederim.

Skansen

Vasa müzesinden sonra biraz ileride Skansen adında açık hava parkı bulunuyor. Dünyanın en eski açık hava müzesi olan Skansen’de ülkenin her yerinden buraya yerleştirilen çiftlik evleri ile sergilenmektedir. Çimlere uzanıp İsveç havasını almak için ideal bir yer.

Skyview

Biraz çimlerde uzandıktan sonra en yakın otobüs durağıyla Skyview’e gittik. Buradan Stockholm’ü tepeden görmek inanılmaz bir duygu. 10 dakikada bir hareket ediyor. Tekrar büyülendiğin anlardan biriydi. Muhteşem tarihi binalarıyla Stockholm panoraması karşımdaydı. Ücreti 145 Sek. Metroyla Globen durağıyla ulaşabilirsiniz.

Skyview’den sonra metroyla şehir merkezine inip Burger King’de iki kişi 100 SEK’e king chicken menü alıp yedik. Yazın hava 23.30 gibi karardığı için biz de Hostel’e 24.00 da gitme kararı aldık. 2. Gün kaldığımız yerden devam etmeye karar verdik. Gece 24.00’da Flixbus ile Göteburg’a dönüp oradan Danimarka’ya geçecektik. Yani aslında hostel yerine otobüste konakladık. 2. Gün son günümüzdü.

Netto – Swedish National Museum – Skeldppsholm

Amaro’nın İspanyol bir arkadaşı ile buluşması gerektiğinden 17.00’a kadar yalnız başıma gezdim. Fırınlar çok pahalı olduğu için Netto’ya gidip ekmek arası ton balığı ve su ile kahvaltımı yaptım. Tek başıma yürüyerek gezmeyi tercih ettiğim için sırf çantamla Skeldppsholm Köprüsüne gidip, Swedish National Müzesinden Museum of Modern Art müzesine geçtiğim köprü üzerinde sakin ve büyüleyici şehir manzarası takip ediyordu. Daha sonra birilerine Stockholm Sarayını soracaktım ki küçük bir çocuk annesine Türkçe seslendi. Hemen fırsattan yararlanarak adresi sordum. Biraz klasik muhabbetten sonra kadın bana elindeki bir oyun yarışmasında kazandığı kocaman Kutulu bir Jelibon Kutusu uzattı. Jelibon çok sevdiğim  yiyecek olduğu için o an o kadar mutlu hissettim ki J Küçük bir jelibon paketi bile burada 24 SEK! Yolda beni gören çocuklar vayy hepsi senin mi! dercesine tepki veriyorlardı. Gerçekten çok komik bir andı.

Stockholm Gezilecek Yerler

Kalabalık bir grup “Bilavy girl Holaaa!” diyerek önümden geçti. Ben de “Merhaabaaaa” dedim. Burada beni görenler İspanyol zannediyordu. Siyah saç gördüklerinde genelde böyle oluyormuş. Stockholm Sarayına hostelden fotoğraf çekerek yürümem ve ara sıra dinlenerek köprünün manzarasını izleye izleye ilerlemem yaklaşık 2 saati buldu.

Saat 15.00’a geliyordu. Amaro’ya 17.00’da buluşacaktık. Sarayda gezmeye ve İsveç havasının güzelliğini hissederek oturup yazı yazmaya başladım. Saat 5 oldu. Amaro ile buluşup yine Burger King keyfi yaptık. İkimizde öğrenci olunca başka seçeneğimiz yoktu. Daha sonra muhteşem İskandinavya’nın meşhur kuzey kızıl gün batımını izlemeye koyulduk. Gün batımı dediğime bakmayın. 19.30 da yalnızca bir saatliğine kızılımsı renkler oluşuyor ve inanılmaz romantik bir ortam yaratıyor. Normalde yazları 23.30’da kararıyor hava. Manzaranın keyfini bir cafede kahvelerimizi yudumlayarak çıkardık.

Gece 23.00’de Danimarka’ya dönme vakti gelmişti. Gerek tarihi gerekse doğasıyla Stockholm beni inanılmaz etkiledi. Her ne kadar pahalı bir şehir de olsa, İskandinavya turu yaparken Stockholm için gezi planlarınıza mutlaka fazla vakit ayırınız.

Aylak Gezgin facebook sayfasını beğenmeyi unutmayınız!

Aylak Gezmek Özgürlüktür!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here